Psiholog clinician și Psihoterapeut
Psiholog clinician și Psihoterapeut
Psiholog clinician și Psihoterapeut
white line
Psiholog clinician și Psihoterapeut
Important este ceea ce contează pentru tine!
Important este ceea ce contează pentru tine!
Important este ceea ce contează pentru tine!

Iuliana Popa - Psiholog clinician și Psihoterapeut
Du-te la conținut
Tranziția către școlaritate
PSIHOLOG – Iuliana Popa – Psiholog Clinician și Psihoterapeut
Publicat de Iuliana Popa în Psihologie Clinică · 29 August 2021
Tags: copiidezvoltareevaluarestare de bineșcolaritate
Evaluarea prerechizitelor şcolarizării/Evaluarea nivelului pregătirii pentru şcoală (school readiness)
 
Perioada școlarității este o etapă de viață extrem de importantă în care copiii fac achiziții care influențează semnificativ dezvoltarea ulterioară.
Experiențele din anii de școală își pun amprenta asupra imaginii și stimei de sine, conștiinciozității, încrederii în propriile capacități, abilități și competențe, autoeficacității și condiționează într-o mare măsură performanțele academice și profesionale viitoare.



Evaluarea prerechizitelor şcolarizării se referă la identificarea nivelului de dezvoltare a competențelor copilului înainte de momentul intrării la școală, competențe care vizează aspecte cognitive, comportamentale, emoționale, aspecte ale autonomiei personale, achiziții și noțiuni de bază dobândite în perioada preșcolară. Este evident faptul că există o serie de achiziții pe care copilul le face înainte de a merge la școală, acestea condiționând procesul de învățare și parcursul ulterior.

Deși există o serie de criterii legate de vârstă privind debutul școlarității, este necesară o perspectivă individualizată și particularizată, în mod deosebit în situațiile în care copilul are o vârstă mai mică de 6 ani în momentul începerii școlii.
Sincronizarea dintre debutul școlii și dezvoltarea psihologică necesară reprezintă o premisă pentru succesul școlar, dezvoltarea armonioasă, sănătatea și starea de bine a copilului.  



Evaluarea prerechizitelor şcolarizării facilitează identificarea unor deficite care pot influența în mod negativ parcursul școlar și academic al copilului, iar intervenția adecvată și promptă oferă șansa de corectare și optimizare a achizițiilor specifice vârstei copilului.


Dacă ai întrebări, neclarități, dorești să îmi spui ceva sau să faci o programare, te invit să mă contactezi!









Bulevardul Eroii Sanitari 63
Sector 5, București
0770 330 330
contact@iulianapopa.ro
Bulevardul Eroii Sanitari 63
Sector 5, București
0770 330 330
contact@iulianapopa.ro
Bulevardul Eroii Sanitari 63
Sector 5, București
0770 330 330
contact@iulianapopa.ro
Înapoi la cuprins