Psiholog clinician și Psihoterapeut
Psiholog clinician și Psihoterapeut
Psiholog clinician și Psihoterapeut
white line
Psiholog clinician și Psihoterapeut
Important este ceea ce contează pentru tine!
Important este ceea ce contează pentru tine!
Important este ceea ce contează pentru tine!

Iuliana Popa - Psiholog clinician și Psihoterapeut
Du-te la conținut
Psihoterapia copilului și adolescentului
PSIHOLOG – Iuliana Popa – Psiholog Clinician și Psihoterapeut
Publicat de Iuliana Popa în Psihoterapie · 27 Septembrie 2021
Tags: psihoterapiecopiladolescentdezvoltarestare de binemediufamilie
Dificultăți și soluții
 
Dezvoltarea umană este un proces complex, multiplu determinat care se realizează sub influența factorilor genetici și factorilor de mediu.
 
Calitatea mediului în care copiii și adolescenții cresc le modelează dezvoltarea și starea de bine. Experiențele negative timpurii din mediul familial, școlar sau din mediul virtual (cum ar fi expunerea la violență, dependențele sau bolile mintale ale unui părinte sau ale altui îngrijitor, abuzul, neglijarea, alienarea parentală, agresivitatea și sărăcia) cresc riscul bolilor mintale sau al altor probleme și dificultăți de ordin psihologic.
 
Atunci când ne raportăm la sănătatea mintală a copilului sau adolescentului este necesar să avem în vedere sistemul familial și social în care acesta crește și se dezvoltă.
 
Promovarea sănătății psihologice și protejarea copiilor și adolescenților împotriva experiențelor adverse și a factorilor de risc care le pot afecta echilibrul sunt esențiale pentru starea de bine psihologică în copilărie și adolescență și pentru sănătatea lor fizică și mintală la vârsta adultă.
 
Psihoterapia se referă la o varietate de tehnici și metode utilizate pentru a ajuta copiii și adolescenții care se confruntă cu dificultăți în ceea ce privește emoțiile, gândurile sau comportamentul lor.

Psihoterapia copilului și adolescentului este centrată pe copil și adolescent în contextul sistemului familial și social. O astfel de terapie ia în considerare impactul părinților și al mediului social asupra dezvoltării, astfel că necesită implicarea activă și colaborarea părinților sau îngrijitorilor primari.



Prin intermediul psihoterapiei pot fi identificate și se poate realiza intervenție psihologică pentru:
- dificultăți școlare (performanțe scăzute, absenteism, abandon școlar, bullying, relații conflictuale cu colegii sau cadrele didactice etc.)
- timiditate excesivă
- comportament agresiv
- abuz asupra copilului sau adolescentului (fizic, verbal, emoțional, sexual)
- alienare parentală
- dificultăți de adaptare la situații noi
- dificultăți de relaționare
- indecizie cu privire la alegerile școlare/ocupaționale/vocaționale
- dificultăți de dezvoltare psiho-socio-emoțională
- tulburări de neurodezvoltare (tulburarea din spectrul autismului, tulburarea cu deficit de atenție/hiperactivitate etc.)
- tulburări depresive
- tulburări anxioase (tulburarea anxioasă de separare, mutismul selectiv, fobii etc.)
- tulburarea obsesiv-compulsivă și ale tulburări înrudite
- tulburări asociate traumei și factorilor de stres
- tulburări de comportament alimentar (anorexia nervoasă, bulimia nervoasă, tulburarea de alimentație compulsivă etc.)
- tulburări de eliminare (enurezis, encoprezis)
- tulburări ale ciclului somn-veghe
- disforia de gen
- tulburări de comportament disruptiv, de control al impulsurilor și de conduită (tulburarea de opoziție și comportament sfidător, tulburarea explozivă intermitentă, tulburarea de conduită)
- tulburări ale consumului de substanțe (alcool, droguri etc.)
 
Printre scopurile unei astfel de intervenții psihoterapeutice se regăsesc:
- reducerea, ameliorarea sau eliminarea tulburărilor de ordin psihologic sau a comportamentelor problematice
- optimizarea competențelor și a capacităților adaptative prin intermediul unor intervenții specifice care au scopul de a stimula dezvoltarea în domeniile în care se identifică deficite          
- achiziționarea unor mecanisme adecvate de adaptare la mediul familial, școlar, social
- dezvoltarea sau optimizarea capacității de a experimenta și exprima în mod intenționat și pe deplin o varietate de emoții, de a regla expresivitatea și experiența emoțională atunci când este necesar și de a înțelege emoțiile personale și ale celorlalți
- creșterea sentimentului de autoeficacitate personală
- dobândirea unor abilități de comunicare asertivă
- optimizarea relațiilor părinte-copil și a celorlalte relații
- dezvoltarea unor abilități de rezolvare de probleme
- facilitarea procesului de autocunoaștere necesar în alegerea și dezvoltarea carierei, creșterea exponențială a șanselor ca persoana să facă încă de timpuriu alegeri vocaționale potrivite, să obțină performanțe și să cunoască succesul



Psihoterapia copilului și adolescentului vizează descoperirea și susținerea factorilor de protecție, optimizarea resurselor copilului sau adolescentului și ale familiei sale, cât și eliminarea sau minimizarea aspectelor cu influență negativă. Altfel spus, psihoterapia sprijină și promovează sănătatea mintală și starea de bine.
 
 
Dacă ai întrebări, neclarități, dorești să îmi spui ceva sau să faci o programare, te invit să mă contactezi!









Bulevardul Eroii Sanitari 63
Sector 5, București
0770 330 330
contact@iulianapopa.ro
Bulevardul Eroii Sanitari 63
Sector 5, București
0770 330 330
contact@iulianapopa.ro
Bulevardul Eroii Sanitari 63
Sector 5, București
0770 330 330
contact@iulianapopa.ro
Înapoi la cuprins