Strategii de învățare și motivație școlară
Publicat de Iuliana Popa în Psihologie Clinică · 5 Noiembrie 2021
Tags: învățare, motivație, strategii, evaluare, elev, performanțe
Tags: învățare, motivație, strategii, evaluare, elev, performanțe
Învățarea este un proces prezent încă din primele zile de viață (și chiar mai devreme, în perioada prenatală) și ne definește pe tot parcursul vieții. Aceasta are loc în moduri diferite, în funcție de vârstă și context.
Parcursul școlar și profesional este strâns legat și condiționat de procesul de învățare și de motivație.
Complexitatea procesului de învățare presupune antrenarea unor strategii și abilități diverse, iar motivația este necesară pentru susținerea acestor demersuri.
Evaluarea strategiilor de învățare și a motivației școlare vizează variate domenii ale activității școlare: strategii de studiu, abilități de luare de notițe/ascultare, strategii de citire/înțelegere, abilități de scriere/cercetare, strategii folosite la teste/evaluări, tehnici de organizare a materialelor, a informațiilor, gestionarea timpului, motivație pentru învățare, anxietate față de testare, dificultăți de concentrare/atenție.
Identificarea punctelor tari şi a punctelor slabe ale unui elev încă din primele etape educaţionale permite aplicarea unor intervenții corective sau preventive cu scopul de a putea atinge performanțele așteptate, de a dobândi achizițiile corespunzătoare vârstei și de a se bucura de procesul învățării.
Dacă ai întrebări, neclarități, dorești să îmi spui ceva sau să faci o programare, te invit să mă contactezi!